Migros E Fatura Nasıl Alınır?

Migros E Fatura Nasıl Alınır?

e Fatura alıp gönderebilmek için öncelikle e fatura mükellefi olmak gerekir. Migros aslında zorunluluk kapsamında e-faturaya geçmiş bir mükelleftir. Sizde e fatura mükellefi olmanız durumunda migrostan gelen belgeler size otomatik olarak e-fatura olarak gelecektir. e-faturayı tanımlarken. Gelir İdaresi Başkanlığı üzerinde kayıtlı olan mükelleflerin birbirleri arasındaki fatura hareketlerine verilen isim e-faturadır. 
 


 

Gelir İdaresi Başkanlığı üzerinde kayıt işlemi tamamlandıktan sonra gönderici ve alıcı etiketi kayıtlarının açılması gerekir. GIB Portal seçeneğini seçtiğiniz de GIB size bu etiketleri otomatik olarak açar. Entegratörlük seçeneğinde ise başvuru esnasında bu bilgiler tamamlanarak işlem sağlanır. Son seçenek özel entegrasyonda ise kendi etiketlerinizi kendinizin GIB üzerinde kaydetmeniz gerekecektir.

Etiket tanımlama işlemlerinin ardından Gelir İdaresi Başkanlığı üzerinden artık belge alıp gönderme işlemine başlayabilirsiniz. Belge alıp göndermeye başladığınızda size fatura kesen tüm e fatura mükellefleri otomatik olarak artık size e arşiv fatura yerine e fatura düzenlemeye başlayacaktır. 

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Migros firması zorunluluktan dolayı e faturaya geçtiği için size düzenleyeceği belgeler e fatura olacaktır. Entegratör veya GIB Portal gelen faturalar bölümünde size kesilen belgeleri görebilir ve oradan işlem sağlayabilirsiniz.